4 steg som ger dig klarhet till ditt VARFÖR

När du vet VARFÖR du driver ditt företag som kommer dina resultat att betyda mindre. Detta kanske låter konstigt men ditt varför, är anledningen till att du går upp ur sängen varje dag. Varför du väljer att bygga ditt varumärke på ditt sätt, varför du tackar nej till vissa saker och ja till annat. Nedan följer fyra frågor som du kan ställa dig själv för att få klarhet i ditt varför.

  1. Vad fick dig att starta ditt företag?
  2. Vilket är ditt ultimata mål?
  3. Vad känner du dig motiverad att skapa?
  4. Vad tänker personer på när de tänker på dig?

 

Den sista frågan kan vara lite knepig, mitt råd är att du väljer ut 10 personer som du skickar den frågan till. ”Vad tänker du på när du tänker på mig?” Du ska såklart förklara lite mer vad det gäller, jag bad dem jag skickade till att beskriva mig med 5 ord. Här är det viktigt att inte bara skicka till dem närmast dig. Jag skickade till min syster, min närmaste vän – men också till företagskontakter och tidigare kunder. Det gav mig en tydlighet i frågan.

Lycka till!

Annonser