Hur du skapar ordning i ditt kaos – apparna som räddat mitt skrivbord!

Ser dit skrivbord ut såhär? Med massor av anteckningar men ingen strategi för HUR du ska få ordning på allt..

Du är inte ensam! Jag älskar mina anteckningsböcker, men samtidigt så skapar de lätt ett mindre kaos på mitt skrivbord – eftersom jag alltid börjar med att planerar mina projekt med papper och penna. Innan de går in i mina digitala system.

Jag hittat apparna som räddat mitt eget workflow! Idag vill jag dela mina erfarenheter med dig. Todoist, Meistertask och Gmail kalendern.

Jag lovar att du kommer kunna skapa ordning efter att du läst mina tips!

 

Todoist
Appen där du skapar dina egna to-do-lists, sorterat på färg, datum eller namn på projektet. Mitt entreprenörsliv fick en helt annan innebörd när jag fann den här appen. Den ligger på min första sida i telefonen och den ligger på skrivbordet i mina båda datorer. Du kan spana in en video här som visar exakt hur Todoist fungerar. Allt synkat med molnet och jag behöver inte oroa mig för att något ska försvinna ur mitt minne. Kom igång gratis nu på en gång! 

 

Meistertask
Här planerar jag alla mina stora projekt. Att jag älskar listor behöver jag nog inte berätta för dig, men i den här appen skapar du delmål i form utav checklistor genom varje moment av ett projekt – du får en mer utförlig förklaring i den här videon. Du kan även se vart i processen ditt projekt ligger och om du har ett team som du jobbar med, kan du även dela ut uppgifterna och fortfarande ha koll på varje delmål.

 

Gmail kalendern
Sist men inte minst så vill jag dela med mig av det enklaste tipset av dem alla. Om du inte vill lära dig någon ny app eller ett nytt system – använd Gmails egen kalender. Jag använder min för att få en överblick på mina veckor. Jag har även färgkodat dem. Gul = möten, Grönt = fotograferingar, Blå = administration, Lila = event. Ja du fattar grejen! Du behöver ett gmail konto för att kalendern ska fungera, vilket du skapar enkelt här – Skapa gmail gratis. Gmail kalendern går även att synka med andra programvaror, vilket förenklar din arbetsdag än mer.

 

Jag hoppas att du får användning för mina tips! Skriv gärna en kommentar nedan och berätta om dina erfarenheter. Du har kanske tips på fler appar eller programvaror?